Petak, 4. October 2024.
Projekti

Prisustvo psihologa pruža celovitiji razvoj i napredak učenika

15.12.2022.
Centar za informisanje Novi Kneževac

U prethodnim tekstovima imali ste priliku da, između ostalog,  čitate o nekim poremećajima , načinima kako da prevaziđete mentalne poteškoće u svakodnevnom životu. Ovim tekstovima pokušavamo da utičemo na destigmatizaciju mentalnog zdravlja omladine i podsticanja stvaranja pozitivne društvene atmosfere u kojoj je prihvatljivo govoriti o mentalnom zdravlju pojedinca i čitavih generacija.

To prvenstveno podrazumeva i demistifikovanje uloge školskog psihologa, s obzirom na to da usled dugogodišnje prakse, deca školskog uzrasta odlazak na razgovor sa školskim psihologom još uvek smatraju vidom kažnjavanja, te se neretko i obavlja tek kada je posredi neki oblik prestupa.

Pored toga, u tekstovima se želi ukazati na značaj psihoterapije i njeno normalizovanje.

S obzirom da smatramo da se sa pozitivnim prakasama treba početi u najranijoem dobu, razgovarali smo i sa članovi pedagoško-psihološke službe u Osnovnoj školi „Jovan Jovanović Zmaj“.

 

 

I za njih smo imali pitanje koje se tiče odnosa osnovaca prema instituciji školskog psihologa. Da li i oni smatraju da se kod školskog psihologa ide samo po kazni?

Većina dece ne smatra tako. Trudimo se da stvaramo atmosferu u školi koja podstiče pozitivan odnos prema školskom psihologu i mogućnost da se obrate u vezi sa svakodnevnim problemima kao što su učenje, odnosi među vršnjacima, emocije…

 

Kako učenicima vaše škole opisujete šta je posao školskog psihologa?

-Naglašavamo da se školski psiholog bavi osećanjima i ponašanjem dece. Pomaže deci da se bolje osećaju, da prevazilaze probleme i teške situacije sa kojima se suočavaju, ali i da prepoznaju i kontrolišu svoja osećanja. Takođe, školski psiholozi  rade na stvaranju pozitivne klime među vršnjacima.

foto: pexels.com

 

Kako su nam ovom prilikom rekli, pored toga što učenike od najranijeg uzrasta upoznaju sa značajem očuvanja mentalnog zdravlja, takođe ih i podstiču da ostvare kontak sa školskim psihologom

Učenike podstičemo da se obrate školskom psihologu u svim situacijama u kojima osećaju potrebu za tim. To uvek mogu uraditi preko odeljenskog starešine ili direktnim odlaskom u kancelariju PP službe.

 

Iskoristili smo priliku, te zamolili naše sagovornike da nam objasne i koje aktivnosti u školi obavlja školski psiholog. Kako su nam objasnili, sve aktivnosti predviđene su Godišnjim planom rada stručnog saradnika-psihologa.

Prema Godišnjem planu rada stručnog saradnika psihologa, predviđeno je devet oblasti rada u okviru kojih se realizuju različite aktivnosti. To su rad sa učenicima, rad sa nastavnicima, rad sa roditeljima, rad u stručnim organima i timovima, vođenje dokumentacije,  planiranje i programiranje, vrednovanje, rad sa direktorom i drugim stručnim saradnicima, saradnja sa drugim ustanovama i udruženjima.

 

foto: pexels.com

 

Pored toga, u školi postoje aktivnosti namenjene učenicima a tiču se mentalnog zdravlja. Tako, na primer, učenici škole zajedno sa svojim nastavnicima i stručnim saradnicima obeležavaju Međunarodni dan mentalnog zdravlja, gde se značaj negovanja mentalnog zdravlja promoviše realizacijom radionica i predavanjima na časovima odeljenskog starešine.

 

Za kraj našeg razgovora, naše sagovornike pitali smo zbog čega je važno da u obrazovnim ustanovama učenici imaju pristup psihologu?

Zato što prisustvo psihologa pruža celovitiji razvoj i napredak učenika u obrazovno-vaspitnom sistemu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekat “Digitalna psihoterapija” sufinansiran je iz budžeta Ministarstva za kulturu i informisanje. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove sufinansijera.

Oznake:

Scroll