Prisustvo psihologa pruža celovitiji razvoj i napredak učenika
U prethodnim tekstovima imali ste priliku da, između ostalog, čitate o nekim poremećajima , načinima kako da prevaziđete mentalne poteškoće u svakodnevnom životu. Ovim tekstovima pokušavamo da utičemo na destigmatizaciju mentalnog zdravlja omladine i podsticanja stvaranja pozitivne društvene atmosfere u kojoj je prihvatljivo govoriti o mentalnom zdravlju pojedinca i čitavih generacija.
To prvenstveno podrazumeva i demistifikovanje uloge školskog psihologa, s obzirom na to da usled dugogodišnje prakse, deca školskog uzrasta odlazak na razgovor sa školskim psihologom još uvek smatraju vidom kažnjavanja, te se neretko i obavlja tek kada je posredi neki oblik prestupa.
Pored toga, u tekstovima se želi ukazati na značaj psihoterapije i njeno normalizovanje.
S obzirom da smatramo da se sa pozitivnim prakasama treba početi u najranijoem dobu, razgovarali smo i sa članovi pedagoško-psihološke službe u Osnovnoj školi „Jovan Jovanović Zmaj“.
I za njih smo imali pitanje koje se tiče odnosa osnovaca prema instituciji školskog psihologa. Da li i oni smatraju da se kod školskog psihologa ide samo po kazni?
–Većina dece ne smatra tako. Trudimo se da stvaramo atmosferu u školi koja podstiče pozitivan odnos prema školskom psihologu i mogućnost da se obrate u vezi sa svakodnevnim problemima kao što su učenje, odnosi među vršnjacima, emocije…
Kako učenicima vaše škole opisujete šta je posao školskog psihologa?
-Naglašavamo da se školski psiholog bavi osećanjima i ponašanjem dece. Pomaže deci da se bolje osećaju, da prevazilaze probleme i teške situacije sa kojima se suočavaju, ali i da prepoznaju i kontrolišu svoja osećanja. Takođe, školski psiholozi rade na stvaranju pozitivne klime među vršnjacima.
Kako su nam ovom prilikom rekli, pored toga što učenike od najranijeg uzrasta upoznaju sa značajem očuvanja mentalnog zdravlja, takođe ih i podstiču da ostvare kontak sa školskim psihologom
–Učenike podstičemo da se obrate školskom psihologu u svim situacijama u kojima osećaju potrebu za tim. To uvek mogu uraditi preko odeljenskog starešine ili direktnim odlaskom u kancelariju PP službe.
Iskoristili smo priliku, te zamolili naše sagovornike da nam objasne i koje aktivnosti u školi obavlja školski psiholog. Kako su nam objasnili, sve aktivnosti predviđene su Godišnjim planom rada stručnog saradnika-psihologa.
–Prema Godišnjem planu rada stručnog saradnika psihologa, predviđeno je devet oblasti rada u okviru kojih se realizuju različite aktivnosti. To su rad sa učenicima, rad sa nastavnicima, rad sa roditeljima, rad u stručnim organima i timovima, vođenje dokumentacije, planiranje i programiranje, vrednovanje, rad sa direktorom i drugim stručnim saradnicima, saradnja sa drugim ustanovama i udruženjima.
Pored toga, u školi postoje aktivnosti namenjene učenicima a tiču se mentalnog zdravlja. Tako, na primer, učenici škole zajedno sa svojim nastavnicima i stručnim saradnicima obeležavaju Međunarodni dan mentalnog zdravlja, gde se značaj negovanja mentalnog zdravlja promoviše realizacijom radionica i predavanjima na časovima odeljenskog starešine.
Za kraj našeg razgovora, naše sagovornike pitali smo zbog čega je važno da u obrazovnim ustanovama učenici imaju pristup psihologu?
–Zato što prisustvo psihologa pruža celovitiji razvoj i napredak učenika u obrazovno-vaspitnom sistemu.
Projekat “Digitalna psihoterapija” sufinansiran je iz budžeta Ministarstva za kulturu i informisanje. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove sufinansijera.