Cetvrtak, 12. September 2024.
Ekonomija

Za nepunih godinu dana uspešno realizovano preko 1700 sporova između kupaca i trgovaca

25.05.2023.
Centar za informisanje Novi Kneževac

Koje su novine u Zakonu o pravima potrošača, kako se rešavaju vansudski sporovi između kupaca i prodavaca i na koji način se vrše reklamacije neke su od tema o kojima se govorilo na prvom međudržavnom sastanku o zaštiti potrošača između Srbije i Mađarske, koji je održan u organizaciji senćanskog Centra za zaštitu potrošača. Na sastanku smo, između ostalog, saznali da je za nepunih godinu dana u našoj zemlji uspešno je realizovano preko 1700 sporova između kupaca i trgovaca, zahvaljujući novom Zakonu o zaštiti potrošača, koji se primenjuje od decembra prošle godine

Prema rečima Save Vujičića iz Centra za zaštitu potrošača Senta, potrošači se najčešće žale na nemogućnost zamene robe, obračun komunalnih usluga, kao i na ne davanje garancije na pojedine artikle.

Iskustva iz oblasti zaštite potrošača u Mađarskoj preneo je dr Peter Laslo Šalgo, državni sekretar u Ministarstvu pravde Mađarske

Cilj prvog sastanka o zaštiti prava potrošača jeste podizanje nivoa svesti građana o njihovim pravima u ovoj oblasti. Kako su, prema rečima pomoćnice ministra unutrašnje i spoljne trgovine, deca najveći potrošači u Srbiji, ministarstvo je pokrenulo projekat edukacije učenika sedmih i osmih razreda o pravima i obavezama potrošača koji će se u osnovnim školama sprovoditi od naredne školske godine.

Oznake:

Scroll